top of page
Poza scriitoruluiVocea Banatului

O pereche de blugi consumă 6.800 litri de apă. Cum s-a spălat de păcate „industria denim”

64% din cele 32 de miliarde de articole de îmbrăcăminte produse în fiecare an la nivel mondial ajung la groapa de gunoi. 94 de milioane de kilograme reprezintă haine de unică folosință.

Hainele aruncate, stivuite una peste alta, ar ajunge la înălțimea clădirii Burj Khalifa în 42 de secunde, la muntele Everest în șapte minute și la Lună ( 384.400 de kilometri distanță) în 228 de zile. Între timp, țesăturile artificiale, precum poliesterul și nailon, pot avea nevoie de până la 200 de ani pentru a se descompune în depozitele de deșeuri.

Prin urmare, notează The National, nu este de mirare că sustenabilitatea a devenit un subiect fierbinte atât în ceea ce privește risipa, cât și impactul asupra mediului: industria modei și a textilelor este citată ca fiind al treilea cel mai mare emițător de gaze cu efect de seră la nivel global.

Producția de denim are o reputație proastă de zeci de ani, din cauza cantității enorme de apă necesară pentru prelucrare și substanțelor chimice dăunătoare din procesele de tratare și vopsire.

Fabricarea blugilor este un proces însetat. Potrivit lui Sarah Ahmed, fondatoarea brandului newyorkez de blugi DL1961, o pereche necesită aproximativ 6.800 de litri de apă, de la cultivarea bumbacului și până la procesarea finită.

Din fericire, există o serie de mărci de blugi care adoptă noi abordări ecologice. Există jucători mai noi, cum ar fi DL1961, Frame, Everlane, ELV Denim, Reformation și ReDone, precum și nume globale consacrate, precum Levi Strauss & Co.

Cu toate acestea, trebuie să fie un proces de colaborare între mărci și fabricile uriașe care țes anual kilometri de pânză de denim pentru ele.

Printre inițiativele întreprinse de această nouă generație de producători de denim se numără utilizarea de fire reciclate, utilizând o tehnologie dezvoltată de RecoverTM, o companie de știința materialelor care transformă deșeurile post-consum în fire noi.

ISKO din Turcia, unul dintre cei mai mari producători de țesături din denim din lume, folosește R-TWOTM 50+, care este realizat cu cel puțin 50% materiale reciclate – în special bumbac.

Cea mai cunoscută marcă de blugi, Levi Strauss, fondată în urmă cu 170 de ani, investește masiv în crearea unui ecosistem circular pentru modelele comercializate în cadrul campaniei Buy Better, Wear Longer, lansată în 2020.

Dublându-și investiția în sustenabilitate, Levi Strauss a dezvoltat o nouă fibră pentru blugii săi 501 care conține bumbac organic, pastă de lemn provenit din surse durabile și fibre filate din denimul aruncat.

Mărcile mai mici au găsit alte modalități de a produce blugi ecologici, ELV Denim din Londra și ReDone din Los Angeles, folosesc denim 100% reciclat.

2 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page