Inflația globală crește, iar giganții bunurilor de consum reacționează. Cresc prețurile, crește povara asupra gospodăriilor.
Amazon,Unilever, Coca-Cola ,McDonald’s sau Walmart sunt printre copaniile care au anunțat prețuri mai mari.
Amazon a majorat prețurile pentru programul său de abonament Prime pe principalele sale piețe europene. Retailerul online a dat vina pe „creșterea inflației și a costurilor de operare”, în timp ce Unilever a avertizat asupra unui „peisaj de costuri cu adevărat fără precedent”, potrivit Financial Times.
Prețurile pentru mărcile grupului britanic – printre care se numără săpunul Dove, maioneza Hellmann’s și produsele de curățare Cif – au crescut în medie cu 11,2% în al doilea trimestru, comparativ cu anul trecut și vor crește în continuare, a precizat compania.
Creșterile au ajutat Unilever să raporteze vânzări mai mari decât se aștepta, chiar dacă volumele au fost cu 2 procente mai mici, deoarece consumatorii au trecut la produse mai ieftine.
Coca-Cola a raportat o tendință similară, prețurile produselor sale crescând cu aproximativ 5%.
Majoritatea companiilor resimt efectul consumatorilor care trebuie să plătească mai mult pentru alimente și alte produse de bază, în condițiile în care inflația a atins cel mai ridicat nivel din ultimele decenii și se confruntă cu presiuni din partea angajaților pentru a mării salariile.
Alte grupuri producătoare de bunuri de consum, printre care Reckitt Benckiser, Procter & Gamble și Nestlé, urmează să anunțe săptămâna asta noile politici de prețuri și venituri.
Comments